راهبرخلاق چه کاری انجام می‌دهد؟

اگر دارای بینشی خلاق و توانایی راهبری هنرمندان و نویسندگان را در راستای اهداف کسب‌وکار دارید، احتمالا برای راهبری‌خلاق آماده باشید. رهبران خلاقیت در شرکت‌های تبلیغاتی و بازاریابی با طراحان، هنرمندان، کپی‌رایترها، تیم‌های فروش و بازاریابی در جهت ایجاد چشم اندازی برای فروش محصولات باهم کار می‌کنند. راهبرخلاق تبلیغات را برنامه‌ریزی، فرایند خلاقیت را نظارت و افراد تحت نظارت خود را هدایت می‌کنند. آنها تمام کارهایی که توسط کارکنان تیم ایجاد شده را تایید و اغلب بطور مستقیم جهت ارائه کار نهایی به مشتریان با آنها بطور مستقیم در ارتباط هستند.

راهبرخلاق همچنین آخرین روندها را در طراحی، تبلیغات، بازاریابی و برندینگ دنبال کرده و در جهت جذب مشتریان و استخدام کارکنان خلاق کمک می‌کنند. 

 

درآمد راهبرخلاق چقدر است؟

 

دریافتی ماهانه

سابقه کار

منبع

2 تا 5 ملیون تومان

3 تا 7 سال

http://www.irantalent.com

5 تا 20 ملیون تومان

5 تا 15 سال

روابط و تجربه خودم

 

چه مهارت‌ها و تحصیلاتی برای راهبری‌خلاق لازم است؟

اکثر راهبران خلاق با مدرک کارشناسی در زمینه‌های هنری و خلاق و سالها تجربه در این زمینه کار فعالیت می‌کنند. اغلب این افراد شغل خود را به عنوان کپی‌رایتر، طراح، کارگردان هنری یا چنین پس‌زمینه‌های خلاقانه‌ای شروع می‌کنند. توانایی آنها نه تنها به عنوان فردی خلاق، همچنین این افراد دارای تخصص در امور کسب‌وکار، تبلیغات، بازاریابی و برندینگ هستند.

 

مهارت‌های شغلی و الزامات

  • خلاقیت: راهبرخلاق ایده‌های جدیدی برای برندینگ، کمپین‌های تبلیغاتی و پیام‌های بازاریابی ایجاد می‌کند. آنها نیاز به درک عمیقی از طراحی و کپی‌های هوشمندانه دارند و شناسایی رویکردهای جدید برای تبلیغات را باید به رسمیت بشناسند.
  • مهارت‌های تحلیلی: تبلیغات و بازاریابی همواره در حال تکامل می‌باشد و راهبر خوب باید قادر به تحلیل روندها و توجه به اطلاعات جدید باشد.
  • مهارت‌های تصمیم‌گیری: کمپین‌های تبلیغاتی دارای جدول زمانی هستند و راهبرخلاق باید در مورد نسخه‌های نهایی، کارهای هنری، آگهی‌های بازرگانی و نقاط رادیویی تصمیم‌گیری کنند.
  • مهارت‌های بین فردی: راهبرخلاق به‌طورمرتب با مدیران ارشد شرکت‌ها و مشتریان ملاقات خواهند داشت و داشتن مهارت‌های ارتباطی خوب لازمه‌ای اساسی است.
  • مهارت‌های مدیریت: راهبرخلاق باید بتواند زمان خود و کارمندان تیم خلاق را مدیریت کنند.

آینده شغلی راهبران خلاق

شغل راهبری خلاق در 10 سال آینده با سرعت متوسطی رشد خواهد کرد، و تمرکز آن از رسانه‌های قدیمی و چاپی به رسانه‌های جدید و فناوری محور تغییر خواهد یافت. درک و علاقه به فناوری‌های جدید به رشد راهبران خلاق کمک خواهد کرد.